Archiv kázání z Reformované kongregace Nejsvětější Trojice.

Církev má být rodinou, která spolu v oddanosti, lásce a úctě prochází souženími i radostmi. Aby něco takového ale bylo možné, v jejím středu musí stát Pánův stůl. Právě u něj se setkáváme s novým stvořením, s očištěním od hříchu a smrti, s radostí svatební hostiny Toho, který je Život…

Když věnujeme pozornost tomu, co nás učí apoštol Pavel a evangelia Lukáš, vidíme, že Církev je Božím chrámem, v němž vede uctívání jedinečný nový Samuel a v němž jsme my všichni přinášeni – a zároveň přinášíme – živé oběti, a tak dorůstáme do podoby Kristova dospělého lidství…

Proč si církev připomíná obřízku Pána Ježíše Krista? Mimo jiné proto, že Pánova obřízka nám, tak jako radost andělů, když hlásali dobrou zprávu pastýřům, zjevuje, že v Kristu přichází nové stvoření, nový začátek, nové lidstvo; Pán Ježíš Kristus se plně ztotožnil s naší slabostí, aby nás dovedl do slávy; stal se chudým, abychom my v Něm zbohatli…

Když věnujeme pozornost slovům Písma, vidíme, že rodokmeny Pána Ježíše Krista Ho vykreslují jako Boha Izraele, který přichází jako nový Adam, aby nás dovedl do plnosti dospělého lidství, aby nás dokonale vykoupil z kletby, aby nám hříchy nejen odpustil, ale aby nás od nich vysvobodil…

Pán Ježíš Kristus byl prvním dokonalým, dokončeným člověkem. A byl do této dokonalosti přiveden utrpením. Proto životy křesťanů budou životy sebezapření a utrpení; právě k tomu jsme byli povoláni. Je to ale sebezapření a utrpení, skrze které poznáváme Pána, skrze které dorůstáme do dokonalosti a v němž nás Bůh střeží svým vlastním pokojem…

Jako křesťané žijeme ve světle Pánova příchodu: Pán přišel, přichází a přijde. A abychom před Ním mohli v poslední den obstát, Pán dal Církvi své služebníky, aby vedli Jeho lid k věrnosti. Jedním z vzorů pro takové služebníky je Jan Křtitel…

Podle apoštola Pavla neexistuje nic jako „židovská Písma“ a „křesťanská Písma“. Celou Bibli tvoří Písma, jejichž ústředním sdělením, jejichž srdcem, je Pán Ježíš Kristus. A když budeme tato Písma číst náležitě, povedou nás k mezigenerační naději, trpělivosti, radosti a usilování o jednotu Církve…

Adventní doba je připomínkou toho, že Král světa Ježíš Kristus přišel, přichází a znovu přijde. Den záchrany a soudu se stále více blíží. Proto je třeba napravovat své životy podle Božích přikázání, odkládat skutky tmy, oblékat sebeovládání a střídmost, učinit své domy domem modlitby…

Pán Ježíš Kristus přichází jako Král: Král, který je Davidovým Synem, a přece Původcem; Král, který je Hospodin, naše Spravedlnost a náš Pastýř; Král, který prosazuje právo a spravedlnost a je nový, lepší Adam; Král, v srdci jehož Království je stůl, kde tento Král sytí svůj lid sám sebou…

Pán Ježíš Kristus nepřišel naše hříchy pouze odpustit: přišel je i odstranit. A tak je naší křesťanskou povinností a výsadou v Něm zůstávat a očišťovat se, jelikož se upínáme k naději, že až se Pán zjeví ve slávě, budeme Mu podobni a poté už navěky budeme hledět na Jeho slávu nejen myslí a vírou, ale i očima…